Главная | Регистрация | Вход | RSSСуббота, 18.05.2024, 11:18

Сайт класса гимназии №1 г. Киева

Меню сайта
Наш опрос
Нравится ли вам наша школа?
Всего ответов: 34
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Подружися з книгою

«Подружися з книгою» 

Тип проекту: 
творчо-літературознавчий 

Мета проекту: 

• показати дітям складний шлях створення книжки, як сукупну працю автора, художника та видавництва ; 
• навчити працювати з книгою, як носієм знань; 
• познайомити дітей із сучасною дитячою літературою; 
• розвивати інтерес до нових знань; 
• вчити умінню висловлюватися, ставити запитання, під час спілкування з письменниками; 
• навчати писати вірші, оповідання і казки; 
• виховувати вміння презентувати себе і свої твори; 
• прищеплювати любов до книжки як незмінного джерела знань; 

Проблемне питання проекту: 

познайомити дітей із складним шляхом створення книжки (від задуму автора до продажу в магазині). 

Спосіб розв’язання проблеми: 

робота в бібліотеках; екскурсії у видавництва, на книжкові ярмарки; зустріч з письменниками, художниками, працівниками видавництв. 

Освітній продукт: 

індивідуально створені учнями вірші, казки, оповідання; колективно створена ілюстративна збірка власних творів, портфоліо роботи за проектом, фотоколаж та відеозйомки зустрічей з письменниками. 

Освітні технології: 

проектна технологія, індивідуальна робота, інформаційні та комунікаційних технології. 

Завдання проекту: 

1.Забезпечити учнів можливістю: 
• дізнатися про шлях створення книжки; 
• розширити знання про професії людей, які створюють книжку; 
• ознайомитися із сучасною дитячою літературою. 
2.Спонукати дітей : 
• спробувати свої літературні можливості; 
• виготовити власну ілюстровану книжку; 
• зробити своїми руками фотоколаж проекту та подарунки для письменників. 

Навчальні предмети: 

читання та українська мова, образотворче мистецтво, трудове навчання. 
Види діяльності: 

• пошуково-пізнавальна (робота з енциклопедично-довідковою та періодичною літературою); 
• творча (написання віршів, казок, оповідань, створення власної книжки, виготовлення подарунків); 
• комунікативна (спілкування із фахівцями). 

Очікувані результати: 

• сформувати уявлення про створення книжки; 
• досвід орієнтування у сучасній дитячій літературі; 
• навички роботи з довідково-енциклопедичною літературою; 
• фотоколаж – звіт про роботу в проекті; 
• власно створена ілюстрована книжка; 
• збагачений досвід літературної творчості; 
• досвід спілкування з творчими людьми; 
• уміння презентувати результати своєї творчості; 
• публікація у дитячих виданнях зібраного учнями матеріалу. 


Форма проведення: 

зустрічі з дитячими письменниками; майстер-класи; екскурсії у видавництва. 

Партнери: 

батьки, вчителі, бібліотекарі, письменники, працівники видавництв. 

Керівник проекту: 

Соломонюк Ольга Вікторівна 

Термін роботи у проекті: 

вересень 2009 – травень 2012 року 

План реалізації проекту 

№ п\п Заходи Термін виконання 
Виконавці Прогнозовані результати 
1 Знайомство із професіями людей, які створюють книжку вересень 2010р. Вчитель, учні, батьки Нові знання про професії: письменника, художника, коректора, редактора, директора видавництва, 
2 Познайомитися із творами дитячої поетеси Т.В.Петровської вересень- жовтень 2010р. Вчитель, учні, батьки Уявлення про сучасну дитячу поезію. 
3 Зустріч із Тетяною Петровською 15 жовтня 2010р. Вчитель, учні, батьки Навички підбору рим, використання образності при написанні віршів 
4 Знайомство із книжкою Світлани Прудник «Стрибаюче місто» листопад - грудень 2009 р. Вчитель, учні Знання нових сучасних казок 
5. Підготовка до презентації книжки «Стрибаюче місто» на Всеукраїнському книжковому ярмарку грудень 2009 р. Вчитель, учні, батьки Уміння презентувати книжку, виступати перед великою кількістю глядачів, брати участь у вікторині, 
6. Участь у Всеукраїнському книжковому ярмарку. Презентація книжки 18 грудня 2009р. Вчитель, учні, батьки Збагачений досвід публічного виступу, активного спілкування із письменниками і видавцями 
7. Знайомство з Всеукраїнською дитячою газетою для саморозвитку дітей «Я сам(а)» січень 2010 р. Вчитель, учні, батьки Нові знання про роботу головного редактора дитячої газети та шлях її створення. 
8. Зустріч із головним редактором Всеукраїнської дитячої газети для саморозвитку дітей «Я сам(а)» 20 січня 2010 р. Вчитель, учні, батьки Досвід спілкування із головним редактором дитячої газети; уміння формувати запитання. 

8. Знайомство із дитячою поезією Надії Кир`ян лютий 2010 р. Вчитель, учні, батьки Нові знання про сучасну дитячу поезією 
9. Зустріч із Надією Кир`ян 12 лютого 2010р Вчителі, учні, батьки Нові знання дітей про створення дитячої пісні 
10. Виготовити сувеніри для письменників під час роботи проекту Вчителі, учні, батьки Навички роботи по створенню сувенірів та досвід дарувати подарунки, уміння робити радість людям 
11. Зустріч з письменницею Світланою Прудник 22 квітня 2010 р. Вчитель, учні, батьки Навички створення власної казки. 
12. Написання віршів, казок, оповідань під час роботи проекту Вчитель, учні Досвід написання віршів, казок, оповідань 
13. Представлення кращих літературних робіт на дитячих конкурсах під час роботи проекту Вчитель, учні Уміння презентувати себе і свої роботи 
14. Знайомство із творчістю Геннадія Горового грудень 2010 р. – січень 2011 р. Вчитель, учні, батьки Нові знання учнів про сучасну дитячу поезію та творчість людини з обмеженими можливостями 
15. Зустріч із Геннадієм Горовим 18 січня 2011 р. Вчитель, учні, батьки Досвід спілкуванню з талановитою людиною, яка має обмежені фізичні можливості 
16. Оформити фотоколаж проекту під час роботи проекту Вчитель, учні, батьки Уміння оформлювати результат своєї роботи 
17. Познайомитися із творчістю Василя Василашка для дітей січень – лютий 2011 р. Вчитель, учні, батьки Знання дитячих п’єс В.Василашка 
18. Зустріч з лауреатом премії імені Лесі Українки Василем Василашко 1 березня 2011р. Вчитель, учні, батьки Досвід акторського мистецтва, публічного виступу, презентації власних творів 
19. Зробити фотозйомку окремих етапів роботи проекту під час роботи проекту Батьки Навички створення реальних спогадів подій, які з часом стануть історією життя класу та кожного учасника проекту 
20. Оформити зібраний матеріал учнів, їх творчі роботи у ході проекту для публікації у дитячих виданнях під час роботи проекту вчитель Презентація результатів роботи на сторінках дитячої газети «Я сам(а)» 
21. Оформлення дитячих робіт у ілюстративну збірку під час роботи проекту Вчитель, учні, батьки Уміння учнів робити книжки-саморобки, ілюстративну збірку 
22. Знайомство з дитячою поезією Ольги Довгоп`ят квітень 2011р. Вчитель, учні, батьки Нові знання дітей про сучасну дитячу поезію 
23. Зустріч з Ольгою Довгоп`ят 10 травня 2011 р. Вчитель, учні, батьки Досвід творчої праці в групах під час проведення майстер-класу 
24. Підготовка до участі у дитячому фестивалі творчості «Ауровіль» квітень - травень2011р. Вчитель, учні, батьки Усвідомлення учнями своїх творчих можливостей та роботи для досягнення результатів 
25. Підготовка до участі у конкурсі, присвяченому 210 –річчю з дня народження Володимира Даля вересень 2011р. Вчитель, учні, батьки Розширення знань про літературну творчість Володимира Даля для дітей, розвиток власної літературної майстерності 

26. Участь у конкурсі поезії «Зерна доброти» під час роботи проекту Вчитель, учні, батьки Розвивати вміння і навики передавати побачене, почуте, або пережите через поетичне слово 

27. Знайомство з творчістю Анатолія Качана вересень 2011р. Вчитель, учні, батьки Усвідомлення учнями результату своїх творчих досягнень 
28. Зустріч з Анатолієм Качаном вересень 2011р. Вчитель, учні, батьки Досвід спілкування з дитячим поетом-сатириком, вміння презентувати свої твори 
29. Знайомство з творчістю Ірини Звоник - Бекрешовою жовтень 2011р. Вчитель, учні, батьки Нові знання про казки доброти та пізнання навколишнього світу за їх допомогою 
30. Зустріч з дитячою письменницею Іриною Звоник - Бекрешовою жовтень 2011р. Вчитель, учні, батьки Нові знання про пізнання навколишнього світу через казки доброти 
31. Постійна співпраця з редакціями дитячих журналів «Барвінок», газетою « Я сам(а)» під час роботи проекту Вчитель, учні, батьки Усвідомлення учнями результату своїх творчих досягнень 
32. Екскурсія в редакцію дитячого журналу «Барвінок» жовтень 2011 р. Вчитель, учні, батьки Сформоване уявлення про роботу видавництва журналу 
33. Екскурсія у видавництво «Веселка» жовтень 2011р. Вчитель, учні, батьки Сформоване уявлення про роботу книжкового видавництва 
34. Знайомство із творчістю Яреми Гояна жовтень 2011р. Вчитель, учні, батьки Нові знання дітей про сучасну дитячу прозу 
35. Зустріч з лауреатом премії імені Т.Шевченка Яремою Гояном жовтень 2011р. Вчитель, учні, батьки Уміння бачити красу і велич літературної мови 
36. Участь у конкурсі, присвяченому 210 річчю з дня народження 
Володимира Даля листопад 2011р. Вчитель, учні, батьки Усвідомлення учнями результату своїх творчих досягнень 
37. Екскурсія у видавництво «А- БА- БА ГА-ЛА-МА-ГА» листопад 2011р Вчитель, учні, батьки Сформоване уявлення про роботу книжкового видавництва 
38. Знайомство із творчістю Івана Малковича листопад 2011р Вчитель, учні, батьки Нові знання дітей про творчість Івана Малковича 
39. Зустріч з Іваном Малковичем листопад 2011р Вчитель, учні, батьки Досвід спілкування з письменником, уміння презентувати свої твори 
40. Знайомство з творчістю Олександра Дерманського грудень 2012р. Вчитель, учні, батьки Нові знання про творчість дитячого письменника Олександра Дерманського 
41. Зустріч з Олександром Дерманським грудень 2011р Вчитель, учні, батьки Досвід спілкування з письменником, уміння презентувати свої твори 
42. Знайомство з роботою художників-ілюстраторів дитячих книжок січень – лютий 2012р. Вчитель, учні, батьки Нові знання про роботу художника-ілюстратора дитячих книжок 
43. 
Зустріч з лютий 2012р. Вчитель, учні, батьки Досвід спілкування з художником 
44. Знайомство 
березень 2012р Вчитель, учні, батьки 
45. Зустріч з березень 2012р Вчитель, учні, батьки 
46. Підготуватися до захисту проектів квітень 2012р. Вчитель, учні, батьки Уміння захищати свій проект, презентувати себе 
47. Захист проекту «Подружися із книгою» квітень 2012р. учні Уміння захищати свій проект, презентувати себе 

Ерудованість та освіченість людини проявляється у перші ж хвилини спілкування з нею. А от звідки це береться і скільки потрібно часу, щоб закласти у людину ці компоненти, чи задумувалися ви? 
Задумалася я над цією проблемою декілька ротів тому і зрозуміла – ерудованість і освіченість закладаються у ранньому дитинстві. Приходять вони до малечі через книжку, як основне джерело знань та розвитку. Але сьогодні друковане слово витісняється електронними засобами інформації, не розвиваючи чуттєвість, емоції, образність…Саме це і спонукало мене взяти із учнями початкових класів проект «Подружися із книжкою». Коли запропонувала його своїм другокласникам, розповіла, що ми будемо робити і, що у нас будуть зустрічі із письменниками, один мій учень запитав: «А що вони іще є живі?» Це і стало для мене тим лакмусовим папірцем, який показав правильність моєї думки та життєвість вибору теми проекту. 
Проект «Подружися із книжкою» стартував на початку другого класу. Ми познайомилися із професіями людей, які створюють книжку, а потім почали підготовку до нашої першої зустрічі із дитячою поетесою. Вибір був зроблений на Тетяну Петровську не випадково. Адже Тетяна Василівна не просто член Національної Спілки письменників України, а й педагог, за фахом – вчитель початкових класів, автор програми викладання поетики у початковій школі та й більшість її дитячих віршів адресована саме дітям молодшого шкільного віку. 
Під час підготовки діти прочитали вірші Тетяни Петровської та вивчили один із уподобаних. 
А на зустрічі з Тетяною Василівною другокласники показали свою майстерність у декламуванні, почули нові твори нашої гості, прослухали пісні, покладені на музику композиторами Тетяною Димань та Ганною Півньовою у їх виконанні, учнів Тетяни Петровської та гурту «Молодички» під керівництвом Заслуженого працівника культури Ірини Якубовської. 
Родзинкою зустрічі для учнів став перший у їхньому житті майстер–клас, який провела Тетяна Василівна, у ході якого другокласники вчилися шукати поетичні образи, відчувати риму, підбирати епітети та метафори, складати лічилки та чистомовки. 
Ця перша зустріч у проекті «Подружися із книжкою» стала для моїх другокласників знаковою, бо спонукала їх до поетичної творчості. Свої перші спроби Комар Поліна, Попроцька Катерина та Мбуйї Діана подали на конкурс поезії «Зерна доброти», який більше п’яти років започаткувала Тетяна Петровська у своєму Києво-Святошинському районі, і стали його фіналістами. 
Тепер Полінка і Діанка є постійними учасниками цього конкурсу. Вони натхненно працюють із кожним словом вірша, удосконалюючи свою майстерність. Їх роботи: можна подивитися на нашому сайті у розділі «Творчість дітей». 
Наступним кроком в нашому проекті було знайомство із книжкою Світлани Прудник «Стрибаюче місто», яку ми презентували на Всеукраїнському книжковому ярмарку. 
Ми не тільки познайомилися із захоплюючими сучасними казками, а й навчилися робити презентацію книжки, виступати перед великим загалом людей, познайомилися із роботою Всеукраїнської книжкової виставки, побачили та поспілкувалися із видавцями українських видавництв, які роблять дитячі книжки, а найкращі – придбали, стали учасниками і переможцями своєї першої публічної вікторини. 
У рамках проекту «Подружися із книгою» 20 січня 2010 року ми зустрілися із головним редактором Всеукраїнської дитячої газети для саморозвитку дітей «Я сам(а)» Тетяною Кондратенко. 
Тетяна Григорівна розповіла другокласникам про те хто і як створює дитячу газету, провела цікаві конкурси та ігри. 
До зустрічі із наступною нашою гостею Надією Кир`ян ми готувалися із великим інтересом, адже нас захопили її добрі і надзвичайно прості дитячі вірші. Ми пригадали поезію Надії Володимирівни, яка зустрічалася у наших підручниках «Читанка», «Рідна мова» та намагалися прочитати якомога більше її творів, розшукуючи дитячі збірки та її авторські книжки. Кожен другокласник вивчив вірш який йому припав до душі, а також розучили «Пісеньку про друзів» на слова Надії Кир`ян, музика Тетяни Димань . 
12 лютого 2010 року під час зустрічі з Надією Володимирівною – поетесою та журналісткою, ми не тільки декламували, співали, а й дізналися про те, як перекладати вірші з однієї мови на іншу, почули її переклади дитячих віршів російських поетів на українську мову, а також стали учасниками незвичайного майстер-класу, бо ми вчилися брати інтерв’ю, як це роблять справжні журналісти. 
Зацікавленість творами Світлани Прудник спонукала нас до зустрічі із казкаркою. 
22 квітня 2010 року під час зустрічі Світлана Володимирівна провела майстер-клас на якому навчила другокласників писати казки. Тема була надзвичайно цікавою і захоплюючою. Кожен учень написав казку «Будолоночек» (будинок із долонечок). Складаючи долоньки докупи, діти уважно заглядали в утворений будиночок і хто що там «побачив» про те і розповів у своїй казці. Вони також розміщені у розділі «Творчість дітей». 
У третьому класі роботу у цьому проекті розпочали із зустрічі із наймолодшим членом Національної Спілки письменників України – Геннадієм Горовим. 
Ця світла поетична людина з обмеженими фізичними можливостями ( незрячий) приїхав до нас у супроводі своєї мами – Олени Гаврилівни. 
Надзвичайно хвилювалася за цю зустріч, бо вона стала екзаменом людяності, толерантності, гуманності для моїх учнів. Та мої переживання були марними. Третьокласники цей екзамен витримали на найвищу оцінку! 
Більшість із дітей приготували власноруч зроблені подарунки для гостя. Всі познайомилися із веселою, сонячною поезією Геннадія Горового, продекламували уподобаний вірш, ставили запитання, із задоволенням слухали його нові дитячі твори, показали свої поетичні доробки та з великою увагою дослухалися до порад гостя. 
Враховуючи те, що зустріч відбувалася у переддень Водохрещі – 18 січня 2011 року, ми мали можливість ще і заколядувати і защедрувати нашому гостю за що отримали в подарунок авторські збірки «Від літечка до літечка», «Треба ж так!..» з автографом. 
1 березня 2011року до нас завітав член Національної Спілки письменників України, Заслужений журналіст України, лауреат премії імені Лесі Українки, автор і колишній головний редактор видавництва «Веселка», лауреат Всеукраїнського радіо фестивалю «Пісня року» , письменник Василь Василашко. 
Довідавшись, що Василь Федорович спробував себе у ролі дитячого прозаїка, створивши надзвичайно цікаву і повчальну п`єсу казка-байка «Чесний Лис», третьокласники поставили виставу за цим твором. Учні продемонстрували артистизм і не аби які акторські здібності, здивувавши автора і розчуливши своїх батьків. 
Під час зустрічі діти мали можливість познайомилися з віршами Василя Василашка, почули багато нового та цікавого про роботу по створенню дитячої книжки, а також показали свої поетичні доробки. 
10 травня ми зустрілися з Ольгою Довгоп`ят - дитячою поетесою, членом Національної Спілки письменників України, вчителькою української мови і літератури Козинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Обухівського району Київської області, членом журі Всеукраїнського конкурсу ім. Петра Яцика. 
Діти не тільки познайомилися з творчістю Ольги Миколаївни, а стали активними учасниками ще одного майстер-класу де, працюючи в групах, створювали свої власні абеткові вірші, акровірші. Всі свої доробки кожна група записала до першої «самвидавничої» книги. Ось деякі «витяги» із цих книжечок: 

Група «Наша мова – барвінкова» 

Ромашка 
Ромашка розбудилась. 
Ромашка різнокольорова, різнобарвна рослина. 

Мова 
(акровірш) 
Моя рідна мова. 
Одна колискова 
Вона прекрасна барвінкова, 
А для нас – єдина, рідна. 

Група «Рослинка» 

Ромашка 
Ромашка розбудила росою рослини ранком. 

Мова 
(акровірш) 
Моя Україна. 
Одна і єдина. 
В серці красива, 
А зовні щаслива. 

Група №3 

Ромашка 
Ромашка розбудила рослини рожевою росою. 
Мова 
(акровірш) 
Матінка люба, матуся. 
Опікується і дбає про нас. 
Вона нас усіх дуже любить, 
А ми її особливо. 

За час роботи проекту діти стали активними читачами та дописувачами дитячого журналу «Барвінок». Не в одному часописі цього журналу можна побачити їхні доробки. 
Ось і закінчився третій клас. Попереду літо – час для продовження цікавих мандрівок сторінками нових, незвіданих книжок, які мої учні, впевнена, з любов`ю будуть відкривати для себе. 
А в четвертому класі ми продовжимо відкривати для себе нових цікавих авторів під час незабутніх зустрічей, захоплюючі екскурсії у видавництва, участь у різноманітних творчих, літературних та поетичних конкурсах і фестивалях.
Друзья сайта
Освітній портал

Архив записей
Поиск


Просмотреть увеличенную карту

Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляется системой uCoz